piątek, 6 lipca 2018

SYLWETKA ANIMATORA

 SYLWETKA ANIMATORA.

„Dobry animator czasu wolnego, to pracownik hotelu, który potrafi "porwać" opalających się i leżących plackiem turystów do aktywnego wypoczynku - na przykład w basenie lub jego okolicach.”
Cechy jakie musi posiadać animator to wymagająca lista, na której znajdują się: odpowiedzialność, cierpliwość, sumienność, troskliwość, elastyczność, punktualność, pomysłowość, ciągły uśmiech i radość, empatia, samoorganizacja, wysoka kultura osobista, opanowanie podczas trudnych sytuacji, entuzjazm i zapał do pracy, a do tego dochodzi znajomość języków obcych, posiadanie wiedzy o kraju, w którym pracujemy oraz umiejętność łagodzenia konfliktów. Cechy personalne oraz predyspozycje osoby są niezwykle istotne, ponieważ pozwalają na bezpośrednią pracę z uczestnikiem animacji, zagwarantowanie mu możliwie najdogodniejszych warunków pobytu i najciekawszych form spędzania wolnego czasu. Animator posiada również odpowiedni strój, który pomaga w lokalizowaniu całej grupy animacyjnej i jest informacją dla turystów, iż ta osoba w tej koszulce zajmuję się animacją. Zakaz noszenia okularów przeciwsłonecznych, picia i jedzenia przy gościach, zakaz siedzenia, ponieważ animator zawsze musi być w ruchu, już nie wspominając o leżeniu. Zakaz noszenia obuwia odkrytego, schludny wygląd i zawsze wypoczęty wizerunek to tylko krótka lista obowiązków jakie czekają przyszłych zdobywców uśmiechów. Praca tego typu to nic innego jak praca z ludźmi. Animator musi zachować się adekwatnie do danego klienta i dla każdego znaleźć czas, musi być dostępny w każdym momencie i z chęcią służyć radą bądź informacją. Jednak nie każdy turysta lubi formy zabawy jakie możemy zaproponować, nie należy wtedy zachowywać się natrętnie i uszanować chęć spędzenia czasu na leżaku.
„Rozmawiaj, słuchaj, daj się lubić, zapamiętaj imiona a po dwóch tygodniach po prostu zapomnij - animator musi pokazać, że każdego gościa traktuje szczególnie, że pamięta o jego przyzwyczajeniach, preferencjach, zna imiona jego dzieci, uśmiecha się i zamieni słowo z każdym i zawsze - nawet, jeśli ma rzekomą przerwę obiadowa lub kończy pracę o 24. Po dwóch tygodniach żegna, widzi płaczące dzieci, nawet dorosłych, podaje swojego maila i przyjmuje następne pięć autokarów gości.(…) Do hotelu przyjeżdżają zamożni biznesmeni z dziećmi, dyrektorzy banków, wykładowcy z renomowanych uczelni. Ale to nie oni są tu obserwowani. Każdy z nich w hotelu staje się normalny, pozostawia swoją rolę społeczną daleko za nim. W hotelu najważniejszym i najbardziej podziwianym jest animator. 1000 osób patrzy na 6 osób w pomarańczowych, żółtych czy niebieskich koszulkach i podziwia ich wszechstronność - taniec, sport, elokwencję, charyzmę, zdolności językowe i... uśmiech. No właśnie, uśmiech - goście hotelowi podziwiają, że animator kocha życie, jest ciągle zrelaksowany i wygląda jakby wygrał los na loterii. Wyróżnia się z tłumu naburmuszonych turystów. Dlatego często ten zawód uważany jest za przyjemny i lekki, bo animator to aktor - uśmiecha się, chociaż płakał 2 minuty temu. (…) wokół błyskają flesze aparatów, pozuje ciągle do zdjęć, jest nagrywany domowymi kamerami (...) Największy zaszczyt dla gościa - animator przy jego stoliku wieczorem. ”



Sandra

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz